kawałek magmy

jeśli masz podejrzenie, że znaleziony okaz jest meteorytem, zapytaj - to jest właściwe miejsce!

Moderatorzy: webimage, Kenny

kawałek magmy

Postprzez walesto » Wt sty 05, 2016 10:28 pm

W ramach ciekawostki - nadaje się chyba najlepiej do tego działu - czy potraficie wskazać cechy, po których tego jegomościa da się zdyskwalifikować ?

Obrazek

Teoretycznie odrobinę przypomina brekcję bo w sumie każdy kryształ inny kształt i kierunek - żadnej geometrii, ale ja bym to chyba odrzucił ze względu na jakby obwódkę (magmową?) wokół jasnej klasty po lewej stronie, no i to okropne czerwone zabarwieni niektórych klast.

Co byście do tego dorzucili ?

Pozdro,
Tomek
walesto
meteorytoman

Re: kawałek magmy

Postprzez dzikimh » Wt sty 05, 2016 11:26 pm

Nie wiem, nie znam się, ale dla mnie nie ma w tym nic z meteorytu, kawał ziemniaka i tyle...
ale to jest moje zdanie. Ja się nie znam :roll: ucze się, jestem na 2 semestrze meteorytyki... :mrgreen:
Pozdrawiam,
dzikimh
dzikimh
meteorytoman

Postprzez kamyk » Śr sty 06, 2016 11:25 am

Witam .Dla mnie nie jest to kawał pospolitego ziemniaka .....Według mnie ciekawostka dla geologa ,a i dla osoby badającej meteoryty coś ciekawego się znajdzie . :?: a że w moim przypadku nie jestem ani geologiem czy osobą badającą meteoryty ,odpowiedzi na Twoje pytanie należało by oczekiwać od osób wymienionych powyżej . Pozdrawiam serdecznie
kamyk
meteorytoman

Postprzez kerlmit » Śr sty 06, 2016 12:35 pm

Jak by co to ..magma jest ''wewnątrz '' ,a jak wypłynie to już lawa ...
brak geometrii czy kierunkowości to chyba nie argument :wink:
Obrazek
Supernova Boy
kerlmit
meteorytoman

Postprzez walesto » Śr sty 06, 2016 7:09 pm

Miałem na myśli oczywiście skałę magmową :)

Jak wrzuciłem pod mikro to jednak to nie obwódka magmowa wokół większego kryształu ale też za słaby mam mikroskop i nie czuję się na siłach aby potrafić porównywać to z brekcjami.